Rendhagyó könyvajánló 0-3 éveseknek

A lista azért lesz rendhagyó, mert egyrészt az én személyes kedvenceim szerepelnek benne, ráadásul mindegyik verses mese, amiket bevallom imádok olvasni :) A ritmusuk magával ragadó, könnyed, mégis szellemes. Néha csak elkezdek egyet olvasni míg a kicsi matat körülöttem.

 

Kezdjük a legkisebbeknél:

 

  1. Kiss Ottó - Állatos album

Talán az első ilyen könyv, ami után direkt keresni kezdtem az efféléket. Szerintem nagyon cuki. Rövid, így a kisebbek is végig tudják hellyel-közzel hallgatni, közben pedig lehet mutogatni az állatokat.

2. Kiss Ottó - Barni világot lát

A kis mosómedve elmegy világot látni, közben vicces helyzetekbe kerül. Annyira kedves ez is, hogy ezután megvettem egy egész kötetnyi Kis Ottót :) Nem csalódtam, annyira jó kis versikék, és személy szerint nagyon élvezem a sztorikat olvasni.

 

A következő kettő már picit hosszabb, viszont cseppet sem unalmas. Néha keményen próbálkoznom kell esténként, hogy ezeket olvassuk :)

 

3. Harcos Bálint - Csupaszín oroszlán

Az oroszlán színházba készül, de mire oda eljut jó pár színt megismerhetünk általa ;) V sokszor már velem együtt mondta, és nevetett, merthogy még a felnőttek is jókat kacarászhatnak a sztorin.

 

4. Harcos Bálint - A tigris és a motyó

F születése környékén vettem, hogy némileg enyhítsem a kistesó érkezése körüli stresszt. Tigris apa a szülőszoba előtt várakozik a kis trónörökös érkezésére. Ez már némileg hosszabb, nem is kemény lapos, viszont vicces és persze megható egyszerre.

 

5. Julia Donaldson és Axel Scheffler - A legcsinosabb óriás

Egy könyv a jószívűségről, és nagylelkűségről. Bevallom én először a végén még meg is könnyeztem, annyira jó volt olvasni. Természetesen ez is verses, könnyű olvasmány.

 

6. Julia Donaldson és Axel Scheffler - Bot Benő

Bot Benő elindul futni, de sajnos különféle helyzetek miatt nagyon távol kerül a családjától. A végén azért sikerül hazatalálni, persze úgy, hogy valaki segít neki ;)

 

Nagyon nehéz volt kiválasztani ezt a hat könyvet, a szerzők összes művét bátran ajánlom, nem fogjátok megbánni ;)